dondurmam gaymak

sürekli bir gürültü, durmadan bağrışıp duran adamlar, koreceden de kötüsü varmış dedirten bir ege şivesi ve en tizinden kadın sesleriyle saçma sapan bir film. zaten karadeniz veya güneydoğu dizilerini de aynı sebepten sevmem ya. şive yapalım, yayarak bişeyler söyleyelim diye karakterleri gereksiz gereksiz konuşturan yapımlara gıcık oluyorum. hof be !!!

15 Yorum to “dondurmam gaymak”

  1. abi tamamını izledin ya helal olsun sabırlı adammışsın :) ben yarıya kadar zor tahammül etmiştim. bi de oscara aday falan demiyor muydular bu film için, gel de delirme.

    tamam oscarı abuk sabuk filmlere de verebiliyorlar ama bu kadar da düşürmediler kaliteyi :)

  2. ya bi de filmden sonra ekşi sözlükte hakkında yazılanları okudum. kimisi berbat demiş benim gibi, kimisi süper eğlenceli demiş. kimisi de kötü film ama izlerken gurur duydum. neyiyle, yaş sınırı konması gereken diyaloglarıyla mı? he biri öyle demiş. medeniyet göstergesiymiş bunlar. töbe töbe :)

  3. bişi dicem, şiveleri orjinal şive cunku oynayanların hepsi başrol hariç muğla halkından olusuyor sacidu:)

  4. o taraflı mısın yoksa? :) biliyorum tek oyuncu (tolga çandar) harici oranın insanıymış. ama bu gereksiz gürültüyü mazur göstermez bence. yani bu insanlar bu şive ile anlamlı da konuşabilirler. egeli kadınlar tiz sesli olurlar ve sürekli bağırırlar gibi birşey anladım şimdi ben bu filmden. yoksa öyleler mi? :)

    karpuz kabuğundan gemiler yapmak diye bir film var bilmem izledin mi. manisa veya aydında yine dondurmam gaymak gibi halktan oyuncularla çekilmiş, orjinal şivenin konuşulduğu bi film. ama bağırmıyolar, saçma konuşmuyolar, adam gibi de bi konusu var. sinemaya merak salmış köylü 2 çocuğun bu uğurda uğraşları. sessiz sakin ne güzel. ya ama dondurmam gaymak gerçekten nefret ettirecek kadar gürültülü bi film :)

  5. yok yok oralı değilim ama sevmediğin diğer sık karadenizdenim:) bizimkiler film milm cekmiyor:p
    haklısın aslında cok sesliydi ” ne dedi ya” diye sordum izlerken.. belden asagı yanları da gereksizdi. ben en cok karetta karetta kısmını sevdim bir de uslu dondurmacı cocugu:)

  6. karadeniz şivesini değil karadeniz şivesinin dizilerde komedi unsuru olarak kullanılmasını sevmiyorum yanlış anlaşılmasın. çok yapmacık oluyor . benzer bişey güneydoğu şivesi için de geçerli. dün bi dizide gördüm, ezo gelindi galiba. nurgül yeşilçay öyle yapmacık bi güneydoğu şivesi yapıyoduki, o taraflı olsaydım isyan ederdim.

    evet o belden aşağı yanları filme duyduğum nefreti kat kat artırdı. ki bunun bir türk filmi olduğunu ve komedi filmi olarak lanse edildiğini hesaba katarsak kaç aile izlemiştir, kaç çocuk duymuştur o esprileri.

    bakın yazdıkça nefretim artıyor :)

  7. ben de filme olan öfkemden bize saldırdığını görememişim abi.ama düzeltmen iyi oldu. yoksa durumun iyi değildi :p

  8. filmin yonetmen ve yapımcısı ise galada; bu belden asagı kısım için izleyen yabancılardan ovgu aldıklarını, Türkleri boyle bilmediklerini mayolu kadınların dahi oldugunu ve cok sasırdıklarını ve hatta cagdas bulduklarını soyluyorlardı mikrofonlara,övünerek..

    yukardaki cümle devrilmiyor dimi? neyse mac basladı:) TÜR Kİ YEE

  9. efendim eyşın ne dedin anlamadım? yahu bu rizelilerin şivesi de hiç anlaşılmıyo kardeşim :p

  10. ali usta ne diyo bu adam ya..

  11. abüüydük rizeye laf atınca adam olduk he? öyle olsun eyşın hanım :p

  12. ben bu blogun sahibiyim, esas siz kimsiniz? :)

    (güldüğüme bakmayın korkuyorum :p)

  13. bakın sacid bey!! bize bloggerların mafya derler..

Yorum bırakın